-
8 اردیبهشت 1401, 22:46 #1
بد استارت خوردن پارس وقتی ماشین گرمه
سلام دوستان، این مشکل منو تو همین پیج یکی دیگه داشت با مدل ۸۹ که من نظراتو خوندم، من دوتا مشکل دارم : (پارس سال مدل ۹۸ موتور زیمنس)
همین نیم ساعت پیش تز تنظیم موتور اومدم، انژکتورا رو با دستگاه شست، استوپر رو برا بار چندم شست، برا بار دوم تو ۶ ماه باتریامو عوض کرد، مارک بوش گذاشت، قبلیا ان جی کا بود که گفت به درد نمیخوره، وایر شمعو ۲ ماه پیش عوض کردم، باتری هم ۳ ماه پیش عوض کردم، الان شتاب ماشین بهتر شده چون قبلا تو سبقت بعضی وقتا پت پت میکرد البته درست تست نکردم تازه از تعمیرگاه اومدم، فردا بازم تست میکنم، ولی باز در تعمیرگاه درست استارت میخورد، اومدم یجا دیگه یهو دیدم باز اونجوریه، رفتم پیشش گفت اگه باتریت چشمک میزنه و بد استارت میخوره ببر پیش باتری ساز ، مال دینامت هست، و بگو یه اتصال کوتاه بزنه، دیگه کلافم کرده، ماشین ۳۰ تا کار اینجوری باشه.
۲. ۳ ماه پیش حدودا دیدم آمپر میکشه ، همیشه رو خط اولی بود زیاد بالا نمیومد الا با روشن شدن کولر که طبیعی بود، رفتم تعمیرگاه گفت واشر زده، آقا ولشر و تسمه تایم و مخلفات رو اوکی کرد، حدودا ۴ تومن خرجش کردیم، الان باز وقتی اول صبح مثلا ماشینو روشن میکنم پنج دقیقه نشده آمپر بین خط اول و دوم که وسطی باشه میاد و فن دور پایین روشن میشه، همون موقع بردم پیش تعمیرکار، گفت اینا اینجورین، واشر که بزنه دیگه مثل اول نمیشن، کلا رو اعصابه، اینهمه خرج میکنی باز همونه.
امشب که برا مشکل اولیم رفتم ۶۰۰ تومن دسمزد دادم و ۲۶۰ تومن شمع خریدم، باز همون مشکل هست.
تو این وضعیت ستمه اینهمه خرج کنی باز همون مشکل باشه
-
8 اردیبهشت 1401 22:46 # ADSآگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
- تاریخ عضویت
- امسال
- نوشته
- 1026
-
8 اردیبهشت 1401, 23:24 #2
اینجا چندتا مورد رو پیشنهاد کردن خوندین؟
https://www.tuningforum.ir/%D9%BE%DA...%AF%D9%86.html
-
8 اردیبهشت 1401, 23:25 #3
اغلب عللی که موجب بد استارت خوردن یک موتور گرم میشوند مربوط به سوخت اتومبیل میشوند. وقتیکه موتور اتومبیل را خاموش میکنید همیشه مقداری از سوخت در مجاری سوخت رسانی باقی میماند . حال اگر موتور خیلی خیلی داغ باشد حرارت ناشی از آن مقداری از سوخت باقیمانده در مجاری سوخت رسان را بخار میکند و در هنگام استارت زنی مجدد – اگر استارت زنی اندک زمانی پس از خاموش کردن موتور باشد – این بخار داغ و پرفشار درمقابل سیلان یافتن سوخت و تزریق شدن آن به سرسیلندر و محفظه احتراق مقاومت نموده و اتومبیل دیر روشن شده و یا اصلا روشن نمیشود .
هنگامیکه اتومبیل خود را متوقف نموده و موتور آنرا خاموش میکنید ، حرارت داخلی آن بلافاصله شروع به پائین آمدن نمیکند بلکه تا دقایقی افزایش هم میابد !!!
( دلیل این موضوع را میتوان به از کار افتادن پروانه و واتر پمپ مربوط دانست . همچنین در هنگام حرکت و سرعت ، مقداری از حرارت موتور توسط هوایی که در پیرامون آن جریان دارد جذب میگردد و به بازده سیستم خنک کننده موتور کمک میکند. تاثیر این پدیده در فصل زمستان بیشتر و بهتر مشهود است . خودروسازان فرانسوی که از سالیان دور در بازار ایران حضور دارند برای حل این مسئله از فن برقی و یک کلید ترموستاتیک (فشنگی فن) استفاده میکنند . نمونه بارز آن پژو ۴۰۵ است که همه آنرا میشناسیم و می دانیم پس از خاموش شدن موتورش ، فن برقی آن تا چند دقیقه روشن مانده و حرارت موتور آنرا را کاهش میدهد.
عامل دیگر در بد استارت خوردن موتورهای گرم بویژه در فصل گرما ، میتواند مربوط به کیفیت سوخت و تغییراتی فصلی باشد که پالایشگاه های تامین کننده بنزین در ترکیب سوخت اعمال میکنند . بدین ترتیب که پالایشگاه ها باید قبل از فرارسیدن فصل تابستان قابلیت تبخیر بنزین (Volatility) را کاهش داده و قبل از رسیدن فصل زمستان آنرا افزایش دهند . زیرا شرایط محیطی یعنی گرمای تابستان و سرمای زمستان بر قابلیت تبخیر بنزین تاثیر گذار است و برای خنثی کردن این تاثیرات ناخواسته باید تغییراتی در ترکیب سوخت اعمال گردد . حال اگر پالایشگاهی بشکل ناخواسته و یا به ناچار مجبور شود تا بنزینی با قابلیت تبخیر (Volatility) بالا را زودتر از موعد مقرر و در فصل گرما یا در اواخر آن به بازار مصرف عرضه نماید ، طبعا مشکل بد استارت خوردن در موتورهای گرم بروز خواهد کرد.
همچنین علت بد استارت خوردن و دیر روشن شدن موتورهای گرم در فصل زمستان را میتوان تا حدودی به افت توان باتری اتومبیل هم مربوط دانست . فعل و انفعالات شیمیایی که باید در یک باتری صورت گیرد تحت تاثیر سرمای زمستان قرار گرفته و کمی از توان آنرا میکاهد
-
9 اردیبهشت 1401, 00:54 #4
-
9 اردیبهشت 1401, 02:00 #5
دوستان یه چیزی که الان یادم اومد، تقریبا چند ماهی میشه این ایراد هم پیدا کرده، داشتم در مورد اورینگ میخوندم تو نت یادم اومد :
وقتی سوئیچ رو باز میکنم صدای پمپ میاد ولی وسط صدای پمپ بنزین که حدودا ۳ ثانیه هست یه صدای کِخ مانند میده، اینجوری : کِخخخخ
-
9 اردیبهشت 1401, 09:19 #6